onsdag 31 augusti 2011

lite smått irriterad sådär

börjar bli ganska så irriterad på vissa människor just nu, hatar verkligen när folk ska börja lägga sig i allt. JAG VET MYCKET VÄL OM ATT MIN HÄST ÄR JULBENT!!! Han har en liten speciell gång med bakbenen, men han gick igenom vetrinär besiktningen och vetrinären talade om att han inte kommer ha några problem med det i framtiden till det jag hade tänkt att rida. Han kanske inte kan bli någon utställnings häst, men det hade jag inte tänkt heller.. Och då får jag väl bara hoppas på att det stämmer.

Men när folk börjar ringa och tala om att det är något fel på min häst, att han går konstigt och att han är halt och allt möjligt vad det nu är, då tappar jag fan tålamodet.. För andra gången, han går lite konstigt med baken för att han är julbent!! inget att gör åt saken liksom. Han är trots allt bara 3 år, han växer för fullt och han är stor han har knappt koll på sina ben just nu, det är väl klart att han vinglar lite när han går, plus att han inte har några skor på sig bak än och han är jätte ömfotat så visst kan han markera om han råkar trampa på en sten.. Det skulle steffo med göra!


Men nu är det så att ingen har något att säga om steffo, är det inte fel på honom också då bara för att han hostar?? Nej, det är bara Totte det är fel på, fel hit och fel dit! Börjar bli så jävla trött! Han kanske inte kommer bli någon super häst, jag gjorde en vild chansning och köpte honom, det är väl upp till mig, eller? Så har ni något mer att tillägga om honom så säg det till mig på en gång.


Jag tycker om honom även om han är julbent, han är min fina bäbis! ingen annans

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar